ماده ۸ قانون مدیریت بحران کشور: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
جز (Wikihagh admin صفحهٔ ماده 8 قانون مدیریت بحران کشور را به ماده ۸ قانون مدیریت بحران کشور منتقل کرد: فارسی سازی نویسه ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
سازمان، كه پيش از اين به موجب قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور مصوب 31 / 2 / 1387 تشكيل شده بود، مسؤوليت يكپارچگي در اعمال مديريت بحران كشور و ارتقاي اثربخشي آن را برعھده دارد.
'''ماده ۸ قانون مدیریت بحران کشور:''' سازمان، که پیش از این به موجب قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۸۷/۲/۳۱ تشکیل شده بود، مسوولیت یکپارچگی در اعمال مدیریت بحران کشور و ارتقای اثربخشی آن را برعهده دارد.
رئيس سازمان، از ميان كساني كه تحصيلات دانشگاھي مرتبط و حداقل ھفت سال سابقه كار تخصصي در زمينه مديريت بحران دارند براي يك دوره پنجساله به پيشنھاد وزير كشور و تصويب ھيأت وزيران با حكم رئيس جمھور منصوب مي شود و با پيشنھاد وزير كشور و پذيرش رئيس جمھور عزل مي گردد.
 
تبصره ١ـ ساختار سازماني مناسب و متناظر براي وظايف سازمان در سطوح استاني و شھرستاني به ترتيب زير نظر استاندار و فرماندار، متناسب با حجم وظايف، گستره جغرافيايي، شرايط اقليمي و حساسيت ھاي منطقه اي به پيشنھاد سازمان طراحي مي شود و بعد از طي مراحل قانوني به تصويب سازمان اداري و استخدامي كشور مي رسد.
رئیس سازمان، از میان کسانی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط و حداقل هفت سال سابقه کار تخصصی در زمینه مدیریت بحران دارند برای یک دوره پنجساله به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران با حکم رئیس  جمهور منصوب می شود و با پیشنهاد وزیر کشور و پذیرش رئیس جمهور عزل می گردد.
تبصره 2ـ رئيس سازمان به تركيب اعضاي شوراھاي عالي مشروحه ذيل اضافه مي شود:
 
الف ـ شوراي عالي شھرسازي و معماري ايران موضوع حكم ماده (3) قانون تأسيس شوراي عالي شھرسازي و معماري ايران مصوب 22 / 12 / 1351 با اصلاحات و الحاقات بعدي
تبصره۱- ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان در سطوح استانی و شهرستانی به ترتیب زیر نظر استاندار و فرماندار، متناسب با حجم وظایف، گستره جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد.
ب ـ شوراي عالي حفاظت محيط زيست موضوع حكم ماده (2) قانون حفاظت و بھسازي محيط زيست مصوب 28 / 3 / 1353 با اصلاحات و الحاقات بعدي
 
پ ـ شوراي عالي آب موضوع حكم ماده (10) قانون تشكيل وزارت جھاد كشاورزي مصوب 6 / 10 / 1379 با اصلاحات و الحاقات بعدي
تبصره۲- رئیس سازمان به ترکیب اعضای شوراهای عالی مشروحه ذیل اضافه می شود:
ت ـ شوراي عالي بيمه موضوع حكم ماده (10) قانون تأسيس بيمه مركزي ايران مصوب 30 / 3 / 1350 با اصلاحات و الحاقات بعدي
 
تبصره 3ـ عضويت رئيس سازمان در شوراھاي عالي موضوع بند «الف» و بند «ت» تبصره (2) اين ماده بدون حق رأي است.
الف - شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موضوع حکم ماده (۳) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۲۲با اصلاحات و الحاقات بعدی
 
ب - شورای عالی حفاظت محیط زیست موضوع حکم ماده(۲) قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب ۱۳۵۳/۳/۲۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی
 
پ - شورای عالی آب موضوع حکم ماده (۱۰) قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۷۹/۱۰/۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی
 
ت - شورای عالی بیمه موضوع حکم ماده (۱۰) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران مصوب۱۳۵۰/۳/۳۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی
 
تبصره۳- عضویت رئیس  سازمان در شوراهای عالی موضوع بند «الف» و بند «ت» تبصره (۲) این ماده بدون حق رای است.
 
{{مواد قانون مدیریت بحران کشور}}
 
[[رده: مواد قانون مدیریت بحران کشور]]
۷۶٬۷۱۵

ویرایش

منوی ناوبری