مقدمه علم حقوق (کاتوزیان): تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
(ابرابزار)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴: خط ۴:
کتاب مقدمه علم حقوق در ۲ بخش تدوین گردیده‌است.
کتاب مقدمه علم حقوق در ۲ بخش تدوین گردیده‌است.


در بخش اول از قواعد حقوق بحث شده و مباحثی همچون: مبنا و هدف حقوق، اوصاف قاعده حقوقی، دانش حقوق و شاخه‌های آن، منابع حقوق، قلمرو اجرای حقوق مطرح می‌گردد.
در بخش اول از قواعد حقوق بحث شده و مباحثی همچون: مبنا و هدف حقوق، اوصاف [[قاعده حقوقی]]، دانش حقوق و شاخه‌های آن، منابع حقوق، قلمرو اجرای حقوق مطرح می‌گردد.


بخش دوم به مباحث پیرامون حقوق فردی اختصاص دارد. اقسام حق، منابع حق فردی، تملک و انتقال و زوال حق، اجرای حق از جمله عناوینی است که در این بخش مورد مطالعه قرار گرفته‌است.
بخش دوم به مباحث پیرامون حقوق فردی اختصاص دارد. اقسام [[حق]]، منابع حق فردی، تملک و انتقال و زوال حق، اجرای حق از جمله عناوینی است که در این بخش مورد مطالعه قرار گرفته‌است.


== بخشی از کتاب ==
== بخشی از کتاب ==
این کتاب برای دانشجویان حقوق تدوین یافته‌است تا مقدمه ای بر کاوش‌های آینده آنان باشد. هدف این است که ذهن دانشجو آماده فرا گرفتن مطالب اصلی این دانش شود و پیش از گام نهادن در راهی چنین دشوار به اجمال آن را بشناسد. این مقدمه ترکیبی از مطالب گوناگون فلسفه حقوق و شعبه‌های حقوق خصوصی است. نویسندهٔ کتاب کوشیده‌است با ساده کردن و گردآوری نظریه‌های کلی حقوق، دانشجویان را با شیوه‌های علمی تحقیق آشنا سازد و معلومات عمومی لازم را در اختیارشان بگذارد تا در پژوهش‌های خود خطا و درست را از هم باز بشناسد. این کتاب کار خود را از مشاهده نظام حقوقی، تحقیق در عناصر پایدار و ساخت ارگانیک آن آغاز می‌کند تا مفاهیم و فنون و روشها و مهمترین ساختهای عقلانی را استخراج کند.
این کتاب برای دانشجویان حقوق تدوین یافته‌است تا مقدمه ای بر کاوش‌های آینده آنان باشد. هدف این است که ذهن دانشجو آماده فرا گرفتن مطالب اصلی این دانش شود و پیش از گام نهادن در راهی چنین دشوار به اجمال آن را بشناسد. این مقدمه ترکیبی از مطالب گوناگون فلسفه حقوق و شعبه‌های حقوق خصوصی است. نویسنده کتاب کوشیده‌است با ساده کردن و گردآوری نظریه‌های کلی حقوق، دانشجویان را با شیوه‌های علمی تحقیق آشنا سازد و معلومات عمومی لازم را در اختیارشان بگذارد تا در پژوهش‌های خود خطا و درست را از هم باز بشناسد. این کتاب کار خود را از مشاهده نظام حقوقی، تحقیق در عناصر پایدار و ساخت ارگانیک آن آغاز می‌کند تا مفاهیم و فنون و روشها و مهمترین ساختهای عقلانی را استخراج کند.
[[رده:کتاب های حقوقی]]
[[رده:کتاب های ناصر کاتوزیان]]
[[رده:حق]]
[[رده:قاعده حقوقی]]
۳٬۳۵۵

ویرایش

منوی ناوبری