نظریه شماره 7/1400/76 مورخ 1400/03/22 اداره کل حقوقی قوه قضاییه درباره دعوای متقابل در اثنای رسیدگی به اعتراض ثالث: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
مواد مرتبط + جستارهای وابسته
(مواد مرتبط + جستارهای وابسته)
خط ۷: خط ۷:


== نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه ==
== نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه ==
اعتراض ثالث به عنوان یکی از [[طرق فوق العاده شکایت]] از [[رای دادگاه|آراست]] که هدف از آن رسیدگی به ادعای ثالث در خصوص رأی معترض عنه است و طبق [[ماده ۴۲۴ قانون آیین دادرسی مدنی|ماده ۴۲۴ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹]] در نهایت چنانچه [[دادگاه]] ادعای ثالث را وارد تشخیص دهد، [[حکم]] صادر شده را کلا یا جزئا الغا می کند؛ بنابراین، امکان طرح دعوای تقابل و دعوای اضافی در ضمن رسیدگی به اعتراض ثالث وجود ندارد. بدیهی است به دعوای طرح شده به عنوان [[دعوای مستقل]] مطابق مقررات قانونی رسیدگی می شود.
اعتراض ثالث به عنوان یکی از [[شکایت از احکام|طرق فوق العاده شکایت از آراست]] که هدف از آن رسیدگی به ادعای ثالث در خصوص رأی معترض عنه است و طبق [[ماده ۴۲۴ قانون آیین دادرسی مدنی|ماده ۴۲۴ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹]] در نهایت چنانچه [[دادگاه]] ادعای ثالث را وارد تشخیص دهد، [[حکم]] صادر شده را کلا یا جزئا الغا می کند؛ بنابراین، امکان طرح دعوای تقابل و دعوای اضافی در ضمن رسیدگی به اعتراض ثالث وجود ندارد. بدیهی است به دعوای طرح شده به عنوان [[دعوای مستقل]] مطابق مقررات قانونی رسیدگی می شود.
 
== مواد مرتبط ==
 
* [[ماده ۴۲۴ قانون آیین دادرسی مدنی]]
 
== جستارهای وابسته ==
 
* [[دعوای متقابل]]
* [[اعتراض ثالث]]
* [[دعوای اضافی]]
* [[شکایت از احکام|شکایت از آرا]]


[[رده:نظرات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه]]
[[رده:نظرات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه]]
۱٬۵۳۰

ویرایش

منوی ناوبری