رای شعبه دیوان عدالت اداری درباره رد صلاحیت به علت صداقت در بیان عیوب خود: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
افزودن لینک درون ویکی، افزودن مواد مرتبط، افزودن جستارهای وابسته
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات رای شعبه دیوان عدالت اداری|شماره دادنامه=۹۱۰۹۹۷۰۹۰۲۱۰۲۵۴۹|تاریخ دادنامه=۱۳۹۱/۱۰/۰۲|نوع رأی=رأی شعبه|شعبه=شعبه ۲۱ بدوی دیوان عدالت اداری|قاضی=میرحسینی رودبارکی{{سخ}}امینی|موضوع=رد صلاحیت به علت صداقت در بیان عیوب خود|گروه رأی=ادا...» ایجاد کرد)
 
(افزودن لینک درون ویکی، افزودن مواد مرتبط، افزودن جستارهای وابسته)
خط ۱: خط ۱:
{{جعبه اطلاعات رای شعبه دیوان عدالت اداری|شماره دادنامه=۹۱۰۹۹۷۰۹۰۲۱۰۲۵۴۹|تاریخ دادنامه=۱۳۹۱/۱۰/۰۲|نوع رأی=رأی شعبه|شعبه=شعبه ۲۱ بدوی دیوان عدالت اداری|قاضی=میرحسینی رودبارکی{{سخ}}امینی|موضوع=رد صلاحیت به علت صداقت در بیان عیوب خود|گروه رأی=اداری}}'''رای شعبه دیوان عدالت اداری درباره رد صلاحیت به علت صداقت در بیان عیوب خود''': صداقت و راستگویی افراد نباید در نظام اسلامی موجب زیان معنوی و مادی افراد گردد چون این امر باعث تشویق آحاد جامعه به عدم صداقت و بیان اظهارات خلاف واقع خواهد شد که مسلما بر خلاف تعلیمات انسان ساز دین اسلام خواهد بود.  
{{جعبه اطلاعات رای شعبه دیوان عدالت اداری|شماره دادنامه=۹۱۰۹۹۷۰۹۰۲۱۰۲۵۴۹|تاریخ دادنامه=۱۳۹۱/۱۰/۰۲|نوع رأی=رأی شعبه|شعبه=شعبه ۲۱ بدوی دیوان عدالت اداری|قاضی=میرحسینی رودبارکی{{سخ}}امینی|موضوع=رد صلاحیت به علت صداقت در بیان عیوب خود|گروه رأی=اداری}}'''[[رای]] شعبه [[دیوان عدالت اداری]] درباره رد [[صلاحیت]] به علت صداقت در بیان عیوب خود''': صداقت و راستگویی افراد نباید در نظام اسلامی موجب زیان معنوی و مادی افراد گردد چون این امر باعث تشویق آحاد جامعه به عدم صداقت و بیان اظهارات خلاف واقع خواهد شد که مسلما بر خلاف تعلیمات انسان ساز دین اسلام خواهد بود.  


= رأی شعبه دیوان عدالت اداری =
= رأی شعبه دیوان عدالت اداری =


در خصوص شکایت خانم (ش.پ.) به طرفیت وزارت آموزش و پرورش و هیأت مرکزی گزینش، به خواسته توقف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف نهایی و نقض رأی هیأت مرکزی گزینش به شماره ... مورخ ... توجها به اوراق و محتویات پرونده، دادخواست تقدیمی شاکی و ضمائم آن، همچنین لایحه دفاعیه اداره طرف شکایت به شماره ...، نظر به اینکه بر اساس مدلول ماده ۱۵ قانون گزینش کشور مصوب سال ۱۳۷۴ صدور رأی در گزینش افراد با شرایط عمومی یا انتخاب اصلح [تابع نظر اکثریت اعضا بوده و] بر مبنای اقرار یا بینه به شرط عدم تعارض یا شیاع مفید اطمینان یا قرائن و امارات موجب اطمینان که حداقل با انجام تحقیق (غیر از اقرار) از منابع موثق و طبق موازین شرعی احراز می گردد، به عمل می آید. در حالی که در ما نحن فیه، این چنین عمل نشده و علی رغم تأیید صلاحیت وی از جوانب مختلف از سوی منابع تحقیق و مسؤول آموزشگاه، هسته محترم گزینش و به دنبال آن هیأت محترم مرکزی گزینش به استناد بعضی از مطالبی که مشارالیها صادقانه به آنها اشاره داشته، به رد صلاحیت وی نظر داده اند. در حالی که چنانچه نامبرده صادق نبود و مطالب مذکور را صادقانه بیان نمی کرد، چه بسا با توجه به مطالب بیان شده از سوی منابع تحقیق در جهت تأیید صلاحیت همه جانبه وی، هسته گزینش اساسا متوجه چنین امری نمی شد و النهایه اینکه صداقت و راستگویی افراد نباید در نظام مقدس اسلامی موجب ضرر و زیان معنوی و حیثیتی و مادی افراد گردد که این امر خود باعث تشویق آحاد جامعه به عدم صداقت و بیان اظهارات خلاف واقع خواهد شد که مسلما چنین امری برخلاف تعلیمات انسان ساز دین مبین اسلام خواهد بود. بناء علیهذا و با عنایت به مراتب فوق و نظر به اینکه نکات مثبت شاکیه به مراتب بیشتر از نکات متقن و ضعف های بیان شده وی می باشد، دیوان دعوی وی را وارد تشخیص و مستندا به ماده مذکور و مواد ۷، ۱۳ و ۱۴ قانون دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت شاکیه و نقض رأی معترض عنه صادر و اعلام می دارد و مقرر می نماید که پرونده وی مجددا رسیدگی و با رعایت موازین شرعی، قانونی و قوانین و مقررات مربوطه به ویژه رعایت تبصره ذیل ماده ۱۴ قانون اخیر الذکر اقدام به صدور رأی شایسته گردد. این رأی قطعی است.
در خصوص [[شکایت]] خانم (ش.پ.) به طرفیت وزارت آموزش و پرورش و [[هیأت مرکزی گزینش]]، به [[خواسته]] [[توقف عملیات اجرایی]] تا تعیین تکلیف نهایی و نقض رأی هیأت مرکزی گزینش به شماره ... مورخ ... توجها به اوراق و محتویات پرونده، [[دادخواست]] تقدیمی [[شاکی]] و ضمائم آن، همچنین لایحه دفاعیه اداره طرف شکایت به شماره ...، نظر به اینکه بر اساس مدلول [[ماده ۱۵ قانون گزینش کشور مصوب سال ۱۳۷۴]] صدور رأی در گزینش افراد با شرایط عمومی یا انتخاب اصلح [تابع نظر اکثریت اعضا بوده و] بر مبنای [[اقرار]] یا [[بینه]] به شرط عدم [[تعارض]] یا شیاع مفید اطمینان یا قرائن و امارات موجب اطمینان که حداقل با انجام تحقیق (غیر از اقرار) از منابع موثق و طبق موازین شرعی احراز می گردد، به عمل می آید. در حالی که در ما نحن فیه، این چنین عمل نشده و علی رغم تأیید صلاحیت وی از جوانب مختلف از سوی منابع تحقیق و مسؤول آموزشگاه، هسته محترم گزینش و به دنبال آن هیأت محترم مرکزی گزینش به استناد بعضی از مطالبی که مشارالیها صادقانه به آنها اشاره داشته، به رد صلاحیت وی نظر داده اند. در حالی که چنانچه نامبرده صادق نبود و مطالب مذکور را صادقانه بیان نمی کرد، چه بسا با توجه به مطالب بیان شده از سوی منابع تحقیق در جهت تأیید صلاحیت همه جانبه وی، هسته گزینش اساسا متوجه چنین امری نمی شد و النهایه اینکه صداقت و راستگویی افراد نباید در نظام مقدس اسلامی موجب ضرر و زیان معنوی و حیثیتی و مادی افراد گردد که این امر خود باعث تشویق آحاد جامعه به عدم صداقت و بیان اظهارات خلاف واقع خواهد شد که مسلما چنین امری برخلاف تعلیمات انسان ساز دین مبین اسلام خواهد بود. بناء علیهذا و با عنایت به مراتب فوق و نظر به اینکه نکات مثبت شاکیه به مراتب بیشتر از نکات متقن و ضعف های بیان شده وی می باشد، دیوان دعوی وی را وارد تشخیص و مستندا به ماده مذکور و مواد ۷، ۱۳ و ۱۴ قانون دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت شاکیه و نقض رأی معترض عنه صادر و اعلام می دارد و مقرر می نماید که پرونده وی مجددا رسیدگی و با رعایت موازین شرعی، قانونی و قوانین و مقررات مربوطه به ویژه رعایت تبصره ذیل ماده ۱۴ قانون اخیر الذکر اقدام به صدور رأی شایسته گردد. این [[رأی قطعی]] است.


رئیس شعبه ۲۱ دیوان عدالت اداری مستشار شعبه
رئیس شعبه ۲۱ دیوان عدالت اداری مستشار شعبه


امینی میرحسینی رودبارکی  
امینی میرحسینی رودبارکی  
== مواد مرتبط ==
* ماده 7 قانون دیوان عدالت اداری
* ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری
* ماده 14 قانون دیوان عدالت اداری
* ماده 15 قانون گزینش کشور
== جستارهای وابسته ==
* صلاحیت مستخدم
* هیات گزینش
* صداقت در بیان عیوب


[[رده:آراء شعبه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۱]]
[[رده:آراء شعبه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۱]]
۲۰۳

ویرایش

منوی ناوبری