رای دادگاه درباره اجاره ملک مسکونی جهت استفاده تجاری (دادنامه شماره ۹۴۰۹۹۷۰۲۶۹۴۰۰۳۲۹): تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
افرودن لینک به واژگان
(افزودن جستارهای وابسته)
(افرودن لینک به واژگان)
 
خط ۳: خط ۳:
== رأی دادگاه بدوی ==
== رأی دادگاه بدوی ==


در خصوص [[دعوی]] [[عین موقوفه|موقوفه]] ش. ز. س. بتصدی اوقاف و امور خیریه ناحیه....شهر .... بطرفیت ۱-وزارت آ... ۲-اداره کل آ. ۳- آ. منطقه .... [[خواسته|بخواسته]] تخلیه و تحویل محل اجاره به لحاظ انقضاء مدت اجاره با احتساب خسارات دادرسی مستندا به مدارک پیوست که پس از طی تشریفات و ضوابط قانونی پرونده امر به این شعبه ارجاع و سپس به کلاسه فوق به ثبت رسیده است نظر به اینکه از منظر دادگاه ملاحظه تصویر مصدق اجاره نامه [[سند رسمی|رسمی]] به شماره ... -۱۳۵۷/۸/۹ دفتر اسناد رسمی شماره .... تهران مرتبط با ششدانگ یک باب خانه باستثناء یک باب انباری جزء پلاک ثبتی شماره .... اصلی بخش ...تهران با قید اجاره جهت آموزشگاههای آموزش و پرورش ناظر به یک فقره وقف نامه رسمی به شماره ... مورخ -۱۳۳۱/۱۰/۱۰ دفترخانه .... تهران صرفنظر از احراز رابطه حقوقی و استیجاری فی مابین مشارالیهما لیکن نکته شایان ذکر آنکه چون حسب تراضی و توافق حاصله فی مابین [[متعاقدین]] موصوف جهت استفاده از [[عین مستاجره]] ( آموزشگاه) اعلام که از مرعی و منظر دادگاه بلاشک تجاری بحساب می آید در نتیجه با التفات به تاریخ تنظیم اجاره نامه یعنی ۱۳۵۷/۸/۹ رابطه قراردادی نامبردگان فوق مشمول قانون روابط موجر و مستأجر ۱۳۵۶ است لذا از آنجائیکه با انقضاء مدت قرارداد رابطه حقوقی متعاقدین به اعتبار قانون مارالبیان از درجه اعتبار سلب و ساقط نمی گردد دادگاه دعوی [[خواهان]] را مطابق با موازین تشخیص نداده و مآلا به رد آن اظهارنظر می نماید.رای صادره ظرف بیست روز قابل [[تجدیدنظر خواهی|تجدیدنظر]] می باشد.  
در خصوص [[دعوی]] [[عین موقوفه|موقوفه]] ش. ز. س. بتصدی اوقاف و امور خیریه ناحیه....شهر .... بطرفیت ۱-وزارت آ... ۲-اداره کل آ. ۳- آ. منطقه .... [[خواسته|بخواسته]] تخلیه و تحویل محل اجاره به لحاظ انقضاء مدت اجاره با احتساب [[خسارت|خسارات]] [[دادرسی]] مستندا به مدارک پیوست که پس از طی تشریفات و ضوابط قانونی پرونده امر به این شعبه ارجاع و سپس به کلاسه فوق به ثبت رسیده است نظر به اینکه از منظر [[دادگاه]] ملاحظه تصویر مصدق اجاره نامه [[سند رسمی|رسمی]] به شماره ... -۱۳۵۷/۸/۹ دفتر اسناد رسمی شماره .... تهران مرتبط با ششدانگ یک باب خانه باستثناء یک باب انباری جزء پلاک ثبتی شماره .... اصلی بخش ...تهران با قید اجاره جهت آموزشگاههای آموزش و پرورش ناظر به یک فقره وقف نامه رسمی به شماره ... مورخ -۱۳۳۱/۱۰/۱۰ دفترخانه .... تهران صرفنظر از احراز رابطه حقوقی و استیجاری فی مابین مشارالیهما لیکن نکته شایان ذکر آنکه چون حسب تراضی و توافق حاصله فی مابین [[متعاقدین]] موصوف جهت استفاده از [[عین مستاجره]] ( آموزشگاه) اعلام که از مرعی و منظر دادگاه بلاشک تجاری بحساب می آید در نتیجه با التفات به تاریخ تنظیم اجاره نامه یعنی ۱۳۵۷/۸/۹ رابطه قراردادی نامبردگان فوق مشمول قانون روابط موجر و مستأجر ۱۳۵۶ است لذا از آنجائیکه با انقضاء مدت قرارداد رابطه حقوقی متعاقدین به اعتبار قانون مارالبیان از درجه اعتبار سلب و ساقط نمی گردد دادگاه دعوی [[خواهان]] را مطابق با موازین تشخیص نداده و مآلا به رد آن اظهارنظر می نماید.رای صادره ظرف بیست روز قابل [[تجدیدنظر خواهی|تجدیدنظر]] می باشد.  


رئیس شعبه ۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران - سیدسعید میردیلمی  
رئیس شعبه ۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران - سیدسعید میردیلمی  
خط ۹: خط ۹:
= رأی دادگاه تجدیدنظر استان =
= رأی دادگاه تجدیدنظر استان =


تجدیدنظرخواهی موقوفه ش. ز. ا. س. نسبت به [[دادنامه]] شماره ۸۳۸ مورخ ۱۳۹۳/۹/۲۹ صادره از شعبه ۸ [[دادگاه عمومی حقوقی]] تهران که به موجب آن دعوی تجدیدنظرخواه با خواسته تخلیه عین مستاجره موضوع [[سند رسمی]] اجاره شماره ..... مورخ ۱۳۵۷/۸/۹ تنظیمی دفتر شماره .... حوزه ثبتی تهران بلحاظ انقضاء مدت مورد پذیرش واقع نشده و با استنباط صحیح از روابط [[قرارداد|قراردادی]] فی ما بین [[حکم]] به [[رد دعوی]] صادر گردیده وارد نمی باشد . زیرا دادنامه تجدیدنظرخواسته بر اساس محتویات پرونده و دلایل و مدارک ابرازی صحیحا و مطابق مقررات قانونی و خالی از هر گونه اشکال صادر شده و تجدیدنظر خواه در این مرحله از رسیدگی دلیل یا مدرک قانع کننده و محکمه پسندی که نقض و بی اعتباری دادنامه معترض عنه را ایجاب کند ابراز ننموده و لایحه اعتراضیه متضمن جهت موجه نیست و تجدیدنظرخواهی با هیچیک از شقوق [[ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی]] مطابقت ندارد لذا دادگاه ادعای تجدیدنظرخواه را وارد و محمول بر صحت تشخیص نداده دادنامه مورد اعتراض را منطبق با مقررات و اصول دادرسی می داند مستندا به [[ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی]] ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته را عینا تایید می نماید . رأی صادره [[رأی قطعی|قطعی]] است.  
تجدیدنظرخواهی موقوفه ش. ز. ا. س. نسبت به [[دادنامه]] شماره ۸۳۸ مورخ ۱۳۹۳/۹/۲۹ صادره از شعبه ۸ [[دادگاه عمومی حقوقی]] تهران که به موجب آن دعوی [[تجدیدنظرخواه]] با [[خواسته]] تخلیه عین مستاجره موضوع [[سند رسمی]] اجاره شماره ..... مورخ ۱۳۵۷/۸/۹ تنظیمی دفتر شماره .... حوزه ثبتی تهران بلحاظ انقضاء مدت مورد پذیرش واقع نشده و با استنباط صحیح از روابط [[قرارداد|قراردادی]] فی ما بین [[حکم]] به [[رد دعوی]] صادر گردیده وارد نمی باشد . زیرا دادنامه تجدیدنظرخواسته بر اساس محتویات پرونده و دلایل و مدارک ابرازی صحیحا و مطابق مقررات قانونی و خالی از هر گونه اشکال صادر شده و تجدیدنظر خواه در این مرحله از رسیدگی دلیل یا مدرک قانع کننده و محکمه پسندی که نقض و بی اعتباری دادنامه معترض عنه را ایجاب کند ابراز ننموده و لایحه اعتراضیه متضمن جهت موجه نیست و تجدیدنظرخواهی با هیچیک از شقوق [[ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی]] مطابقت ندارد لذا دادگاه ادعای تجدیدنظرخواه را وارد و محمول بر صحت تشخیص نداده دادنامه مورد اعتراض را منطبق با مقررات و [[اصول دادرسی]] می داند مستندا به [[ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی]] ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته را عینا تایید می نماید . رأی صادره [[رأی قطعی|قطعی]] است.  


شعبه ۵۱ دادگاه تجدیدنظراستان تهران - رئیس و مستشار  
شعبه ۵۱ دادگاه تجدیدنظراستان تهران - رئیس و مستشار  
۱٬۸۴۴

ویرایش

منوی ناوبری