تشریفات دادرسی مدنی الکترونیکی: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
(صفحه‌ای تازه حاوی «تشریفات دادرسی مدنی الکترونیکی نام مقاله ای از محمد آقایاری، عباس کریمی و مصطفی السان بوده که در دوره نهم شماره سی و چهارم (زمستان 1395) فصلنامه تحقیقات حقوقی بین المللی منتشر شده است. == چکیده == == کلیدواژه ها ==» ایجاد کرد)
 
خط ۱: خط ۱:
تشریفات دادرسی مدنی الکترونیکی نام مقاله ای از محمد آقایاری، عباس کریمی و مصطفی السان بوده که در دوره نهم شماره سی و چهارم (زمستان 1395) فصلنامه تحقیقات حقوقی بین المللی منتشر شده است.
'''تشریفات دادرسی مدنی الکترونیکی''' نام مقاله ای از [[محمد آقایاری]]، [[عباس کریمی]] و [[مصطفی السان]] بوده که در دوره نهم شماره سی و چهارم (زمستان 1395) [[فصلنامه تحقیقات حقوقی بین المللی]] منتشر شده است.


== چکیده ==
== چکیده ==
با وجود تمایل زیادی که در کشورمان برای الکترونیکی کردن [[دادرسی]] وجود دارد، چالش‌های عمده‌ای بر سر راه این نوع از دادرسی وجود دارد یا حداقل انتظار می‌رود که وجود داشته باشد. باید توجه داشت که قواعد ماهوی متفاوتی بر [[دادرسی الکترونیکی]] حاکم نیست؛ در عین حال، اگر قرار باشد از ارتباطات الکترونیکی برای برگزاری جلسه رسیدگی، استماع [[شهادت]] [[شاهد|شهود]]، [[تبادل لوایح]]، [[ابلاغ]] و.. استفاده شود، واضح است که تشریفات ([[آیین دادرسی]]) تا حدود زیادی متفاوت خواهد بود. این مقاله به بررسی رسیدگی و استماع الکترونیکی، احراز [[هویت]] طرفین و صحت فرایند رسیدگی، اصول تشریفاتی حاکم بر [[دادرسی مدنی الکترونیکی]]، فرایند [[اعتراض]] الکترونیکی به رأی و حوزه‌های اثرگذاری فناوری اطلاعات پرداخته و در پایان راهکارهای عملی و اجرایی برای نظام دادرسی کشورمان ارایه می‌کند.


== کلیدواژه ها ==
== کلیدواژه ها ==
* دادرسی الکترونیکی
* شهادت از راه دور
* احراز هویت
* فرایند دادرسی
== مواد مرتبط ==
* [[ماده 6 قانون تجارت الکترونیکی]]
* [[ماده 7 قانون تجارت الکترونیکی]]
* [[ماده 11 قانون تجارت الکترونیکی]]
* [[ماده 12 قانون تجارت الکترونیکی]]
* [[ماده 346 قانون آیین دادرسی مدنی]]
* [[ماده 47 قانون آیین دادرسی کیفری]]
* [[ماده 198 قانون آیین دادرسی کیفری]]
* [[ماده 207 قانون آیین دادرسی کیفری]]
۹٬۹۴۳

ویرایش

منوی ناوبری