ماده ۵۰۱ قانون آیین دادرسی کیفری: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۷: خط ۲۷:


== مواد مرتبط ==
== مواد مرتبط ==
مواد 106 و 107 و 108 قانون حدود و قصاص (مصوب 1361) بیان می‌کرد:
مواد 91 ، 92 و 93 قانون مجازات اسلامی 1375 بیان می‌کرد:


ماده 106 - در ایام بارداری و نفاس زن حد قتل یا رجم بر او جاری نمی‌شود و همچنین بعد از وضع حمل در صورتی که نوزاد کفیل نداشته باشد و‌بیم تلف شدن او برود ولی اگر کفیل پیدا شود حد بر او جاری می‌گردد.
ماده 91 : در ایام بارداری و نفاس زن ، حد قتل یا رجم بر او جاری نمی شود ، همچنین بعد از وضع حمل در صورتی که نوزاد کفیل نداشته باشد و بیم تلف شدن نوزاد برود حد جاری نمی شود ، ولی اگر برای نوزاد کفیل پیدا شود حد جاری میگردد .


‌ماده 107 - زن باردار یا شیرده در صورتی که در اجرای حد جلد بر او بیم ضرر حمل یا شیرخوار باشد اجراء حد تا رفع بیم ضرر تأخیر می‌افتد.
ماده 92: هرگاه در اجرای حد جلد بر زن باردار یا شیرده احتمال بیم ضرر برای حمل یا نوزاد شیرخوار باشد اجرای حد تا رفع بیم ضرر به تاخیر می افتد .


‌ماده 108 - هر گاه مریض یا زن مستحاضه‌ای محکوم به قتل یا رجم شده باشد حد بر اوجاری می‌شود ولی اگر محکوم به جلد باشد تا رفع بیماری‌و استحاضه اجرای حد به تأخیر
ماده 93: هرگاه مریض یا زن مستحاضه محکوم به قتل یا رجم شده باشند حد بر آن ها جاری میشود ولی اگر محکوم به جلد باشند اجرای حد تا رفع بیماری و استحاضه به تاخیر می افتد


می‌افتد.
تبصره :پحیض مانع اجرای حد نیست .
 
‌تبصره - حیض مانع اجرای حد نمی‌شود.


== منابع ==
== منابع ==
<references />
<references />
۹۵۷

ویرایش