ماده 12 منشور ملل متحد: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
ابرابزار
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''ماده 12 منشور ملل متحد''': 1- مادام که شورای امنیت عملیاتی را که این منشور با و محول کرده درمورد اختلاف یا وضعیتی انجام میدهد مجمع عمومی نباید نسبت به آن اختلاف یا وضعیت هیچگونه توصیه ای بنماید مگر اینکه خود شورای امنیت آنرا تقاضا بکند . 2- در مو...» ایجاد کرد)
 
(ابرابزار)
خط ۱: خط ۱:
'''ماده 12 منشور ملل متحد''':
'''ماده ۱۲ منشور ملل متحد''':


1- مادام که شورای امنیت عملیاتی را که این منشور با و محول کرده درمورد اختلاف یا وضعیتی انجام میدهد مجمع عمومی نباید نسبت به آن اختلاف یا وضعیت هیچگونه توصیه ای بنماید مگر اینکه خود شورای امنیت آنرا تقاضا بکند .  
۱- مادام که شورای امنیت عملیاتی را که این منشور با و محول کرده درمورد اختلاف یا وضعیتی انجام می‌دهد مجمع عمومی نباید نسبت به آن اختلاف یا وضعیت هیچگونه توصیه ای بنماید مگر اینکه خود شورای امنیت آنرا تقاضا بکند.


2- در موقع دوره اجلاسیه رئیس کل دبیر خانه باید با موافقت شورای امنیت کارهای مربوط به حفظ صلح و امنیت بین المللی را که در شورای امنیت مطرح است باطلاع مجمع عمومی برساند و همچنین باید به محض اینکه شورای بحث در آن امور را ترک نمود مراتب را باطلاع مجمع عمومی و در صورتی که مجمع عمومی منعقد نباشد باطلاع اعضاء سازمان برساند .
۲- در موقع دوره اجلاسیه رئیس کل دبیر خانه باید با موافقت شورای امنیت کارهای مربوط به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را که در شورای امنیت مطرح است باطلاع مجمع عمومی برساند و همچنین باید به محض اینکه شورای بحث در آن امور را ترک نمود مراتب را باطلاع مجمع عمومی و در صورتی که مجمع عمومی منعقد نباشد باطلاع اعضاء سازمان برساند.

منوی ناوبری