ماده 52 منشور ملل متحد: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
ابرابزار
(صفحه‌ای تازه حاوی «'''ماده 52 منشور ملل متحد:''' 1- هیچیک از مقررات این منشور نباید ازوجود قرارداد یا مؤسسات ناحیه ای که به منظور تصفیه کارهائی که مربوط به نگاه داری صلح و امنیت بین المللی بوده و می تواند مورد عملیات ناحیه ای گردد ممانعت کند مشروط بر اینکه آن قرار دا...» ایجاد کرد)
 
(ابرابزار)
خط ۱: خط ۱:
'''ماده 52 منشور ملل متحد:'''
'''ماده ۵۲ منشور ملل متحد:'''


1-  هیچیک از مقررات این منشور نباید ازوجود قرارداد یا مؤسسات ناحیه ای که به منظور تصفیه کارهائی که مربوط به نگاه داری صلح و امنیت بین المللی بوده و می تواند مورد عملیات ناحیه ای گردد ممانعت کند مشروط بر اینکه آن قرار داد یا موسسات و فعالیت آن ها با مرام و اصول ملل متحده مخالف نباشد .  
# هیچ‌یک از مقررات این منشور نباید ازوجود قرارداد یا مؤسسات ناحیه ای که به منظور تصفیه کارهائی که مربوط به نگاه داری صلح و امنیت بین‌المللی بوده و می‌تواند مورد عملیات ناحیه ای گردد ممانعت کند مشروط بر اینکه آن قرار داد یا موسسات و فعالیت آن‌ها با مرام و اصول ملل متحده مخالف نباشد.
# اعضاء ملل متحد که این نوع قرار دادها را منعقد می‌نمایند و این نوع مؤسسات را تشکیل می‌دهند باید قبل از مراجعه به شورای امنیت تمام مساعی خود ر آبکار برند تا به وسیله این قرار دادها یا مؤسسات اختلافات محلی را تصفیه نمایند.
# شورای امنیت بنا بر ابتکار دولتهای ذینفع یا بنا بر ارجاع از طرف خود پیشرفت تصفیه مسالمت آمیز اختلافات را بوسیله این قرار
دادها یا مؤسسات ناحیه تشویق می‌نماید.


2- اعضاء ملل متحد که این نوع قرار دادها را منعقد می نمایند و این نوع مؤسسات را تشکیل می دهند باید قبل از مراجعه به شورای امنیت تمام مساعی خود ر ابکار برند تا به وسیله این قرار دادها یا مؤسسات اختلافات محلی را تصفیه نمایند .
۴- این ماده به هیچ وجه مانع اجرای مواد ۳۴و۳۵ نخواهد بود.
 
3- شورای امنیت بنا  بر ابتکار دولتهای ذینفع یا بنا بر ارجاع از طرف خود پیشرفت تصفیه مسالمت آمیز اختلافات  را بوسیله این قرار
 
دادها یا مؤسسات ناحیه تشویق می نماید .
 
4- این ماده به هیچ وجه مانع اجرای مواد 34و35 نخواهد بود .

منوی ناوبری