بحث:نظریه شماره 7/1400/184 مورخ 1400/04/08 اداره کل حقوقی قوه قضاییه درباره ارجاع وظایف بازپرس به دادیار از سوی دادستان

از ویکی حقوق
پرش به ناوبری پرش به جستجو

بررسی اولیه

  • @Nastaran aghaee و فاطمه امیدی: سلام و احترام. چند ویرایش پژوهشگران جدید را با هم بررسی می کنیم تا رویه واحدی پیش گرفته شود.

Х نقاط ضعف:

  1. گویا چکیده ای که نوشتند نادرست است: در چکیده، تحقیقات مقدماتی جرایم 302 رو به دادستان نسبت دادند اما در متن قانون و حتی رویه صرفا «حفظ آثار و علائم، جمع آوری ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم» را در اختیارات دادستان قرار داده است. آن هم در صورتی که جرم مشهود باشد.
  2. در جعبه اطلاعات و بخش محور نظریه اگر بیشتر از یک نظریه وجود دارد پژوهشگر توجیه شود که حتما بین هر محور از عبارت {{سخ}} استفاده شود.
  3. محور نظریه حتما باید به صورت دقیق باشد. به عنوان مثال در این فقره به جای «دادستان» از «اختیارات دادستان» استفاده کند.
  4. لینک دهی در لید هم انجام شود. به عنوان مثال «ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری» و «دادیار»
  5. موارد بسیاری است که در متن استعلام و نظریه وجود دارد ولی لینک دهی صورت نگرفته است.
  6. در رده دهی چندین اشتباه وجود دارد. مثلا بعد از کلمه قوه قضائییه و قبل از آغاز پرانتز، اسپیس زده نشده است: نظرات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه(کیفری) / مواردی مانند «قانون آیین دادرسی کیفری» که ممکن است کلیدواژه باشد ولی قطعا رده نیست در میان رده ها مشاهده می شود.
  7. هنگام نگارش اصلاحات تایپی اعمال نشده. مانند تاریخ ۲۴/۳/۱۳۹۴ که از راست به چپ است.
  8. به نادرستی بخشی تحت عنوان رویه های قضایی در اینجا ایجاد کرده اند که نادرست است. رویه قضایی باید در صفحه ماده برود.پ و به صورت بولد هم نباشد.
  9. لینک نظریه در هیچ کدام از مواد درج نشده است. Javad (بحث) ‏۲۶ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۰۰:۰۷ (+0330)