رای شعبه دیوان عدالت اداری درباره انتقال محل خدمت زوجه به محل سکونت زوج: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
ایجاد لینک مواد مرتبط، جستارهای وابسته و رده درباره رای شعبه دیوان عدالت اداری درباره درباره_انتقال_محل_خدمت_زوجه_به_محل_سکونت_زوج
(صفحه‌ای تازه حاوی «{{جعبه اطلاعات رای شعبه دیوان عدالت اداری|شماره دادنامه=۹۱۰۹۹۷۰۹۰۰۴۰۲۳۱۳|تاریخ دادنامه=۱۳۹۱/۰۹/۲۹|نوع رأی=رأی شعبه|شعبه=شعبه ۴ بدوی دیوان عدالت اداری|قاضی=کریمی{{سخ}}موسوی|موضوع=انتقال محل خدمت زوجه به محل سکونت زوج|گروه رأی=اداری}}'''رای شعبه د...» ایجاد کرد)
 
(ایجاد لینک مواد مرتبط، جستارهای وابسته و رده درباره رای شعبه دیوان عدالت اداری درباره درباره_انتقال_محل_خدمت_زوجه_به_محل_سکونت_زوج)
 
خط ۳: خط ۳:
= رأی شعبه دیوان عدالت اداری =
= رأی شعبه دیوان عدالت اداری =


در خصوص دادخواست شاکی مبنی بر الزام طرف شکایت به موافقت با انتقال وی به شهر مشهد به تبعیت از همسر با این توضیح که اظهار داشته: جمعی آموزش و پرورش زبرخان می باشم که با محل سکونتم مشهد ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد. علیرغم انتقال همسرم که نظامی و شاغل در ناجاست، با انتقال من به شهر مشهد - محل خدمت همسرم - موافقت نمی کنند و در استخدام من ۹ سال خدمت مرا در منطقه محروم تایباد منظور ننموده اند و ۳ سال نیز در منطقه محروم زبرخان ادامه خدمت می دهم و با گذشت ۱۲ سال خدمت در مناطق محروم و مشکلات شغلی همسرم و وضعیت روحی و روانی ام خواستار رسیدگی و انتقال به مشهد یا نواحی هفت گانه آن می باشم. با توجه به محتویات پرونده و با ملاحظه مفاد لایحه دفاعیه طرف شکایت به شماره ... که با اجابت خواسته شاکیه به لحاظ آنکه فاقد شرایط دستورالعمل نقل و انتقالات درون استانی بوده موافقت نکرده است. با عنایت به بند ۹ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی در نظام اداری مبنی بر توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد ; و مفاد بخشنامه شماره ۱۶۸/۷۵/م/۱۶۰۵۵ ۲۲/۱/۷۵ معاونت ریاست جمهوری که دلالت بر تغییر محل جغرافیایی خدمت زوجه به تبعیت از شوهر در جهت حمایت از کانون خانواده دارد و [اینکه] ایفای وظایف شرعی و قانونی همسر مستلزم اقامت زوجه در محل خدمت و سکونت شوهر می باشد و اصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به پاسداری از قداست بنیان خانواده و استواری روابط خانوادگی تأکید دارد و با لحاظ تصویر احکام کارگزینی شاکیه و همسرش که جمعی نیروی انتظامی و محل خدمت وی مشهد می باشد، خواسته موجه تشخیص و به استناد مواد ۷ و ۱۴ قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۸۵ حکم به الزام طرف شکایت به موافقت با انتقال شاکیه به تبعیت از شوهرش به مشهد صادر و اعلام می شود. رأی صادره قطعی است.
در خصوص [[دادخواست]] [[شاکی]] مبنی بر الزام طرف شکایت به موافقت با انتقال وی به شهر مشهد به تبعیت از همسر با این توضیح که اظهار داشته: جمعی آموزش و پرورش زبرخان می باشم که با محل سکونتم مشهد ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد. علیرغم انتقال همسرم که نظامی و شاغل در ناجاست، با انتقال من به شهر مشهد - محل خدمت همسرم - موافقت نمی کنند و در استخدام من ۹ سال خدمت مرا در منطقه محروم تایباد منظور ننموده اند و ۳ سال نیز در منطقه محروم زبرخان ادامه خدمت می دهم و با گذشت ۱۲ سال خدمت در مناطق محروم و مشکلات شغلی همسرم و وضعیت روحی و روانی ام خواستار رسیدگی و انتقال به مشهد یا نواحی هفت گانه آن می باشم. با توجه به محتویات پرونده و با ملاحظه مفاد لایحه دفاعیه طرف شکایت به شماره ... که با اجابت خواسته شاکیه به لحاظ آنکه فاقد شرایط دستورالعمل نقل و انتقالات درون استانی بوده موافقت نکرده است. با عنایت به [[بند ۹ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری]] مدظله العالی در نظام اداری مبنی بر توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد ; و مفاد [[بخشنامه شماره ۱۶۸/۷۵/م/۱۶۰۵۵ ۲۲/۱/۷۵ معاونت ریاست جمهوری]] که دلالت بر تغییر [[محل جغرافیایی خدمت زوجه]] به تبعیت از شوهر در جهت حمایت از کانون خانواده دارد و [اینکه] ایفای وظایف شرعی و قانونی همسر مستلزم اقامت زوجه در محل خدمت و سکونت شوهر می باشد و [[اصل ۱۰ قانون اساسی|اصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران]] نیز به پاسداری از قداست بنیان خانواده و استواری روابط خانوادگی تأکید دارد و با لحاظ تصویر احکام کارگزینی شاکیه و همسرش که جمعی نیروی انتظامی و محل خدمت وی مشهد می باشد، خواسته موجه تشخیص و به استناد [[ماده 7 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385|مواد ۷]] و [[ماده ۱۴ قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۸۵|۱۴ قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۸۵]] حکم به الزام طرف شکایت به موافقت با انتقال شاکیه به تبعیت از شوهرش به مشهد صادر و اعلام می شود. [[رأی قطعی|رأی صادره قطعی]] است.


رئیس شعبه ۴ دیوان عدالت اداری مستشار شعبه  
رئیس شعبه ۴ دیوان عدالت اداری مستشار شعبه  


موسوی کریمی  
موسوی کریمی  
== مواد مرتبط ==
[[بند ۹ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری]]
* [[بخشنامه شماره ۱۶۸/۷۵/م/۱۶۰۵۵ ۲۲/۱/۷۵ معاونت ریاست جمهوری]]
* [[اصل ۱۰ قانون اساسی|اصل 10 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران]]
* [[ماده 7 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385]]
* [[ماده 14 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385]]
== جستارهای وابسته ==
* [[انتقال]]
* [[محل خدمت زوجه]]
* [[خدمت]]
* [[استخدام]]
* [[سکونت]]


[[رده:آراء شعبه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۱]]
[[رده:آراء شعبه دیوان عدالت اداری در سال ۱۳۹۱]]
[[رده:آراء شعبه دیوان عدالت اداری]]
۵۸۱

ویرایش

منوی ناوبری