ماده 275 قانون مجازات عمومی مصوب 1304: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
(Wikihagh admin صفحهٔ ماده 275 قانون مجازات عمومی مصوب 1304 را به ماده ۲۷۵ قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۰۴ منتقل کرد: فارسی سازی نویسه ها)
برچسب: تغییر مسیر جدید
 
برچسب: تغییرمسیر حذف شد
 
خط ۱: خط ۱:
#تغییر_مسیر [[ماده ۲۷۵ قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۰۴]]
{{منسوخ}}'''ماده ۲۷۵ قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۰۴ مصوب ۱۳۰۴,۱۰,۲۳:''' منسوخه ۰۷/۰۴/۱۳۲۸ - ۱ – هر کس علنا استعمال تریاک یا شیره یا مرفین یا هرویین یا کوکایین یا بنک(بنگ) و یا چرس بنماید یا متجاهرا مشروبات الکلی استعمال کند بحبس تادیبی از سه ماه تا شش ماه محکوم خواهد شد.
 
۲ – دایر کردن شیره کش خانه ها و پیاله فروشی برای استعمال مشروبات الکلی و دایر کردن محل برای استعمال بنک(بنگ) و چرس ممنوع است و مرتکب به ششماه تا سه سال حبس تادیبی محکوم می شود.
 
۳ – کلیه ادوات و آلات و اثاثیه مربوط به تریاک کشی و شیره کشی و قمار و مرفین و هرویین و بنک(بنگ) و چرس و کوکایین که در اماکن عمومی موجود باشد از طرف ضابطین دادگستری توقیف و دادگاه مکلف است ضمن حکم خود دستور از بین بردن اشیاء مزبور را ولدی الاقتضا ضبط آنها را بدهد.
 
۴ – اشخاصی که در قمار خانه و یا پیاله فروشی یا در اماکنی که برای استعمال تریاک یا شیره یا مرفین یا هرویین یا کوکایین یا بنک(بنگ) یا چرس دایر گردیده قبول خدمتی کرده یا در دایر کردن آنها بنحوی از انحاء شرکت یا کمک نمایند از قبیل پرداخت هزینه محل یا کرایه دادن اثاثیه معاون مجرم محسوب خواهند شد.
 
۵ – هرگاه معلوم شود یکی از ضابطین دادگستری و سایر مامورین صلاحیتدار از وجود اماکن نامبرده یا اشخاص مذکور در بند چهارم مطلع بوده و مراتب را بدادسرا اطلاع ندهند بحبس تادیبی از سه ماه تا یکسال محکوم میشوند.
 
همین مجازات درباره مامورین مذکور مقرر است در صورتی که گزارش بر خلاف واقع داده باشند.
 
* [[ماده 274 قانون مجازات عمومی مصوب 1304|مشاهده ماده قبلی]]
* [[ماده 276 قانون مجازات عمومی مصوب 1304|مشاهده ماده بعدی]]
 
{{مواد قانون مجازات عمومی مصوب 1304}}
[[رده:مواد قانون مجازات عمومی مصوب 1304]]
۱۰۱٬۸۷۴

ویرایش

منوی ناوبری