نظریه شماره 7/1401/1225 مورخ 1402/03/26 اداره کل حقوقی قوه قضاییه درباره بدرقه و انتقال متهمان یا محکومان

از ویکی حقوق
پرش به ناوبری پرش به جستجو
نظریه مشورتی 7/1401/1225
شماره نظریه۷/۱۴۰۱/۱۲۲۵
شماره پرونده۱۴۰۱-۲۲-۱۲۲۵ک
تاریخ نظریه۱۴۰۲/۰۳/۲۶
موضوع نظریهآیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی
محور نظریهبدرقه و انتقال متهمان و محکومان

چکیده نظریه شماره 7/1401/1225 مورخ 1402/03/26 اداره کل حقوقی قوه قضاییه درباره بدرقه و انتقال متهمان یا محکومان: عبارت در صورت امکان در ماده ۲۴۷ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مصوب ۱۴۰۰ ناظر به امکانات یگان حفاظت مؤسسه کیفری برای اعزام، بدرقه و نقل و انتقال متهمان یا محکومان و مرخصی های تحت الحفظ درون حوزه های قضایی شهرستان محل استقرار مؤسسه کیفری است و در واقع این قید شامل تمام موارد مذکور در این ماده است و به مرخصی های تحت الحفظ منحصر نیست.

استعلام

طبق ماده ۲۴۷ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی مصوب ۱۴۰۰/۳/۲۸، بدرقه و انتقال متهمان یا محکومان در داخل حوزه های قضایی شهرستان محل استقرار مؤسسه بر عهده یگان حفاظت آن مؤسسه است. حال سؤال این است که مرجع قید در صورت امکان چیست؟ کلیه مراجع مذکور در ماده می باشد یا مرجع آن مرخصی های تحت الحفظ می باشد؟

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه

عبارت در صورت امکان در ماده ۲۴۷ آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی مصوب ۱۴۰۰ ناظر به امکانات یگان حفاظت مؤسسه کیفری برای اعزام، بدرقه و نقل و انتقال متهمان یا محکومان و مرخصی های تحت الحفظ درون حوزه های قضایی شهرستان محل استقرار مؤسسه کیفری است و در واقع این قید شامل تمام موارد مذکور در این ماده است و به مرخصی های تحت الحفظ منحصر نیست.

مواد مرتبط

جستارهای وابسته