رای شعبه حقوقی دیوان عالی کشور درباره مرجع صالح در دعوای محاسبه هدر رفت انجام ساخت از زمان صدور پروانه: تفاوت میان نسخه‌ها

پرش به ناوبری پرش به جستجو
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۷: خط ۷:
شعبه ۲ دادگاه عمومی حقوقی * به موجب دادنامه شماره ۹۷۹۸ - ۲۸. ۷٫۱۴۰۰ چنین اظهار نظر نموده است:  
شعبه ۲ دادگاه عمومی حقوقی * به موجب دادنامه شماره ۹۷۹۸ - ۲۸. ۷٫۱۴۰۰ چنین اظهار نظر نموده است:  


" پیرامون دادخواست تقدیمی شرکت بازرگانی و ساختمانی اینده ساز ک. و صندوق حمایت و بازنشستگی اینده ساز با وکالت اقای ع. پ. بطرفیت سازمان منطقه ازاد کیش بانمایندگی حقوقی اقای م. ع. و خانم پ. ش. و شرکت عمران اب و خدمات منطقه ازاد کیش با نمایندگی حقوقی خانم س. م. ع. بخواسته الزام به ایفای تعهد مبنی بر ( تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خواندگان به انجام تعهد قرار دادی ( ماده ۳ شرایط عمومی قرارداد ) مبنی بر صدور مجوز پروانه ساخت ) و تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خواندگان به تعیین و اعلام زمان هدر رفت انجام ساخت از زمان صدور پروانه و پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل و مطالبه خسارات دادرسی با عنایت به اینکه صدور مجوز ساخت و محاسبه زمان هدر رفت تصمیماتی اداری و در حوزه اختیارات واحد شهرسازی بعنوان زیر مجموعه سازمان منطقه ازاد کیش و شرکت عمران اب و خدمات بوده و اعتراض به تصمیمات این مراجع نیز در صلاحیت دیوان محترم عدالت اداری می باشد. لذا دادگاه در دعوای طرح شده خود را صالح ندانسته و با استناد به مواد ۱۲٫۲۶ و ۲۷ قانون ایین دادرسی مدنی قرار عدم صلاحیت به صلاحیت و شایستگی دیوان محترم عدالت اداری صادر و اعلام می دارد. "  
" پیرامون دادخواست تقدیمی شرکت بازرگانی و ساختمانی اینده ساز ک. و صندوق حمایت و بازنشستگی اینده ساز با وکالت اقای ع. پ. بطرفیت سازمان منطقه ازاد کیش بانمایندگی حقوقی اقای م. ع. و خانم پ. ش. و شرکت عمران اب و خدمات منطقه ازاد کیش با نمایندگی حقوقی خانم س. م. ع. بخواسته الزام به ایفای تعهد مبنی بر ( تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خواندگان به انجام تعهد قرار دادی ( ماده ۳ شرایط عمومی قرارداد ) مبنی بر صدور مجوز پروانه ساخت ) و تقاضای صدور حکم مبنی بر الزام خواندگان به تعیین و اعلام زمان هدر رفت انجام ساخت از زمان صدور پروانه و پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل و مطالبه خسارات دادرسی با عنایت به اینکه صدور مجوز ساخت و محاسبه زمان هدر رفت تصمیماتی اداری و در حوزه اختیارات واحد شهرسازی بعنوان زیر مجموعه سازمان منطقه ازاد کیش و شرکت عمران اب و خدمات بوده و اعتراض به تصمیمات این مراجع نیز در صلاحیت دیوان محترم عدالت اداری می باشد. لذا دادگاه در دعوای طرح شده خود را صالح ندانسته و با استناد به مواد ۱۲٫۲۶ و [[ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی مدنی|۲۷ قانون ایین دادرسی مدنی]] قرار عدم صلاحیت به صلاحیت و شایستگی دیوان محترم عدالت اداری صادر و اعلام می دارد. "  


متعاقبا شعبه ۱۰ دیوان عدالت اداری به موجب دادنامه شماره ۱۲۲۳ - ۴. ۱۲٫۱۴۰۰ چنین اظهار نظر نموده است:  
متعاقبا شعبه ۱۰ دیوان عدالت اداری به موجب دادنامه شماره ۱۲۲۳ - ۴. ۱۲٫۱۴۰۰ چنین اظهار نظر نموده است:  
۴٬۶۱۱

ویرایش

منوی ناوبری